sâmbătă, 13 iulie 2013

Fokhagymás csirkecomb



Hozzávalók: 6 csirkecomb, 4-5 cikk fokhagyma, só, bors.A mártáshoz: 50-60 g füstölt szalonna, 200 ml tejszín, 200 g füstölt sajt, 0,5 kg paradicsom, vagy 400 ml konzervparadicsom, 1 hagyma, oregáno, bazsalikom.Elkészítés:A csirkecombokat „megtűzdeltem” fokhagymával, azaz egy éles késsel bemetszettem a combon lévő bőrt, és a bőr alá dugtam a vékony szeletekre vágott fokhagymát. Az így előkészített csirkecombokatsütőedénybe helyeztem. A mártáshoz egy serpenyőben a füstölt szalonnán üvegesre pirítottam az apróra vágott hagymát, hozzáadtam a kis kockára vágott paradicsomot, és 10 percig mérsékelt tűzön forraltam. Ha friss paradicsomot használok, akkor a héját előzőleg eltávolítom, a konzervparadicsom már héj nélküli. Ezután a mártáshoz kevertem a tejszínt, az előzőleg lereszelt sajtot, rászórtam a zöld fűszereket és az egészet még egyszer – amíg a sajt elolvadt – összeforraltam. A kész mártást a csirkecombokra öntöttem. A sütőedényt, alufóliával letakarva, 190°C fokra előmelegített sütőbe tettem és 35-40 perc alatt készre sütöttem.A mártás készíthető paradicsom helyett 2-3 ek ketchuppal vagy bbq-szósszal, akkor a hagyma és a zöldfűszerek el is hagyhatók, mert ezek eleve tartalmaznak fűszereket. Kitűnő köret hozzá a hajdina.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu