sâmbătă, 27 iulie 2013

Spagetti citromos húsgombóccal, zöldborsóval




40 dkg darált hús ( sertés, pulyka vagy marha),1 kis fej lereszelt vöröshagyma,2 gerezd zúzott fokhagyma,só,1 kezeletlen citrom reszelt héja,5 dkg parmezán jellegű reszelt sajt,kevés olívaolaj,1,5 dl tejszín,20 dkg zöldborsó,nagy csokor petrezselyem durvára vágva,40 dkg spaghetti.A darált húst összekevertem a hagymákkal, sóval, citromhéjjal, a sajt felével. Kb. 16 db gombócot formáztam belőle és forró olívaolajon, tapadásmentes serpenyőben átsütöttem nagyjából 12 perc alatt. Közben a tésztát kifőztem, leszűrtem, a főzőléből félretettem 1,5 dl-t, ezt a tejszínnel összekevertem.  A gombócokra öntöttem és a mártást pár perc forralással besűrítettem. Hozzáadtam a zöldborsót, majd  néhány perc alatt puhára főztem. Végül mehet bele a petrezselyem is...Összekevertem a gombócos ragut a spagettivel és forrón, sajttal meghintve tálaltam. Tipp: a húsgombócból a citromhéjat ki ne hagyjátok, isteni ízt ad neki!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu